fredag den 29. juni 2012

12 uger, manddomsprøve og (sommer)ferie!


12 uger og allerede manddomsprøvet! (Jae, altså lige udover den første noget hårde vej til verden...)



Igår blev Marius 12 uger og selvsamme dag blev dette fejret med intet mindre end to grumme, store vaccinationer hos lægen. Føj, for nogle store kanyler! Og føj for den lede, hvor gør det ondt, når ens lille pus kigger op på én med store desillusionerede øjne, som siger "hvad gør du ved mig, mor? Troede jeg ku' stole på dig!... Din lort! Skuffet, sååå skuffet!" Alt dette i et enkelt blik, som kommer til at sidde i mig længe efter, at han har glemt alt om sprøjter og månedsdage...
Men stakkels lille Marius fik feber, som følge af vaccinationerne og var brændende varm hele dagen igår og i nat. Det er godt nok helt almindeligt, men igen, ikke særlig sjovt, når det er vores lille pus, som er helt ulykkelig og slap i koderne!!! Idag har han sovet rusen ud (af meningitis, dysenteri og andre gode sager) og er lige så langsomt ved at være sig selv igen...



Kæreste-weekend
I sidste weekend havde Lasse langt om længe en fri-weekend og uha, hvor vi nød det i lange baner!!! Eftersom vores bil er på gule plader, er det lidt en udfordring at tage på "blød hat" tur sammen lige for tiden. Det bliver nærmere Amager sightseeing, hvilket kan overstås på en times tid, og så er der ingen grund til at komme igen før til næste år... 

Hvilket også blev kraftig understreget i forgårs med kemikalie-udslip i vores nabogade!!! En beholder med 4000 tons eksplosivt saltpeterssyre skød gasser ud i atmosfæren, indenfor en radius på et par kilometer af, hvor vi bor! Top-paranoid, rendte jeg rundt og lukkede døre og vinduer, tjekkede nyheder konstant for opdateringer og var sikker på, at jeg kunne lugte salt... For sådan lugter saltpeterssyre sikkert......... Eller hvad? Det var selvfølgelig fra morgenstunden af og jeg skulle have været nede og handle ind til det ekko-rungende køleskab, men endte med at sidde for nedrullede gardiner en hel dag med en hyper dreng og havregrød til morgenmad, frokost og snack osv. 
Amager - jeg er ikke imponeret! Mens vi har boet her, har vi både været allerhårdest ramt af skybrudet sidste gang, som forvandlede bilen i p-kælderen til et badedyr og senest var der udbrudet af kohli-bakterier i drikkevandet, hvor vi måtte købe vand på dunke, som i et andet U-land og nu kemikalie-udbrud med ætsende syre i form af en gul kæmpe sky som nabo.... I rest my case!

Men altså, Kong Kaffe har faktisk en ret gedigen brunch og vi forsynede os med kæmpe bunker af blade, masser af kaffe og fik opdateret os på, hvad der er sket omkring os på livsnyder-fronten, mens vi har været optaget af vores egen lille bobbel af kærlighed og lortebleer. Det var fantastisk at vende andet sammen end bebs og følger deraf!!! Vi sad der faktisk hele dagen og ingen af os havde lyst til at tage hjem (på trods af det skulende personale) og forlade følelsen af, at være helt normalfungerende mennesker igen for en stund...



 Brunch og kæresteweekend på Amager



Eurowoman og latté - et gammelt bekendtskab...


Jeg må indrømme, at det er en ret forvirrende oplevelse, åbne et Eurowoman, efter 1 år uden skyggen af påmindelser om nye trends og tendenser... Egentlig havde jeg bestemt mig for at droppe modebladene, da jeg blev gravid, for at undgå, at føle mig, som den strandede, lettere kiksede hval... Det gjorde jeg nu alligevel, men der var ihvertfald ingen grund til at putte ekstra brænde på bålet. Og derudover, så er der bare ingen fornøjelse i at købe tøj i 3 størrelser større end man plejer.....!%*@

Men altså, nu skulle det være - jeg skulle opdateres til 2012 og så var det bare grimt, grimt og atter grimt... Tror bare, jeg takker nej til pastelhelvede, drengebukser og sweatsuit looks!... Har ligesom været nok i ført det mindre attraktive (dog yderst fleksible) jogging-rør over det sidste års tid. Ja, så hellere været faldet ned fra månen i ført noget, som passer til min nyerhvervede (og helt sikkert midlertidige!!!) nye mamma-kropsbygning... Hmm.




Måneblomst, som gerne må stå i vores have en dag. Den er vildt flot med store lilla blomster, inden den er afblomstret som her, og så er den perfekt til lange retrovaser - mangler bare et navn på den, så jeg kan støve mig frem til frøene - kom endelig med bud, hvis du ved hvad det er for en!?



Sommerferie
Jeg er gået i gang med at pakke til vores sommerferie. Vi skal en tur til Bulgarien med Lasses familie, og jeg har bestemt mig for, at være i god tid for en gang skyld, da det er første gang, at jeg pakker for to... Hvad tager man med til en lille dreng på 3 måneder???
Eller rettere, hvad kan man lade blive hjemme?!? Hvordan får man den uundværlige vippestol, autostol, barnevogn, voksipose og legetøjet stoppet ned i en kuffert, der må veje 20 kilo sammen med tøj til lillemand og jeg, samt et arsenal af bleer til en hel uge???
Jeg ved godt, at de sikkert har bleer i Bulgarien, men er ikke sikker på, at jeg gider bruge min ferie på at stæse rundt efter dem eller på tisse-uheld i min side af sengen....

 Marius prøver ny sommerhat, mens pakkemonstret er i gang...





Vigtigt at have solbriller nok med på ferien - mest af alt, fordi jeg helt sikkert sætter mig på et par og smider de andre væk... Så er det godt, man ihvertfald kan købe solbriller i Bulgarien!




Opråb! Bikini eller badedragt? (pest eller kolera...)

Ja, så langt er jeg altså kommet med kufferten indtil videre - me first, you see... Mest af alt, fordi jeg forsøger at styre udenom "hvad skal jeg have på"-krise i 35 graders varme, når nu jeg vejer 10 kilo mere, end jeg plejer og ikke føler for at lufte skankerne, før de er tilbage i kampform igen... Så hvad pakker man, når man stadig er lidt for tyk? Min liste ser sådan her ud:

  1. En kæmpe solhat (flytter fokus fra røv til ansigt! Vigtig, vigtigt!)
  2. Meget store solbriller (samme princip...)
  3. Pynt! Masser af bælter og smykker, som heldigvis ligeglade med, at jeg er for tyk og ellers må hullemaskinen i brug...
  4. En fin sort lille shortsedragt (må det hedde) og trylle-neylonstrømper.
  5. En bikini (mest af alt, fordi udvalget af badedragter, er så vanvittigt deforme, at man skal være tyndere, for at se godt ud i dem, end i en bikini).
Og nu vi er ved bikinier, så er det sgu da røvirriterende, at de ikke laver nogen til folk med bryster!!!! Jeg har aldrig tænkt over det før, da en bikini næsten var frås, men nu skal jeg da love for, at Linse Kessler får kamp til stregen... Og hvorfor kan man så kun få pæne trekantsbikinier til tynde piger og grimme kone-bikiner med skål i ????????? Vi er sgu da mange, der har bryster!!!! Eller hvad siger i? Hermed råbt op!...




1 kommentar:

  1. Hej Marlene,
    Jeg har først set din blog nu, men sikke skøn læsning:-)
    Jeg håber du fik løste ferietøjkrisen:-)
    JEg impulsshoppede en Speedo!!!!!! badedragt i Intersport i Viby centeret i uge 30 da det var sommer i DK. Den er helt sort, og sikker sgu faktisk ret godt! Jeg har nemlig det samme bikiniproblem som dig, så det er flere år siden jeg afskrev sådan en sag... Og jeg har ikke engang fået strækmærker på maven (kun en 3-4 ekstra kilo som åbenbart aldrig forsvinder, mit barn er 2 år!!)
    Kh Ninna

    SvarSlet