søndag den 26. februar 2012

Vimpel invitation til barnedåb - (u)lovligt tidsfordriv, uge 36 - 4 uger til termin???









Våde vimpeldrømme og origami kuverter...
Ja, jeg ved godt det er en kende tidligt ude, at lave invitationer til barnedåb allerede før drengen er født!... Indrømmet, lidt flovt og røde ører, men omvendt - så tror jeg ikke nødvendigvis, det er øverst på prioriteringslisten, når engang tiden er inde, til at sende brevduerne afsted...
Så hvorfor ikke lave dem allerede nu??
Det er jo ikke fordi, der er så mange andre gøremål, der presser sig på
- udover at jeg har købt ind til at bage hindbærsnitter og gerne vil nå at sy nogle flere geometriske puder i blålige nuancer inden for den næste måneds tid...
Ja, kalenderen er jo ikke ligefrem booket op med spændende fester og modeshows...
Så det er nok bare lidt gammel overtro - såsom at det bringer uheld, at få barnevognen hjem inden man har født osv.

I bund og grund må det handle om, at vi generelt er forfærdelig bange for at glæde os, hvis vi ender med at blive skuffede. Tænk nu, hvis alt går galt... Jeg slår et slag for optimisten og fejer min indre pessimist af banen med begrænsninger for, hvad man må foretage sig på en søndag, inden man har presset et barn ud gennem sit bækken!!!

I øvrigt blev jeg lige inspireret til kuverterne af minimegablog's DIY her, efter jeg havde købt det fine papir (som jeg har brugt til at klippe vimpler af, samt masking tape) på Saras shop til fantastiske ophørspriser. Desværre er shoppen lukket nu, men man kan heldigvis stadig følge fabelagtig dygtige Sara, hvis man følger linket på bloggen.

God søndag til jer alle i blogland:)

5 kommentarer:

  1. Yes, der er liv i bloggen igen! Fedt!
    Det er ingen skam at være tidligt ude med planlægningen. Jeg havde både Ludvigs og Severins dåb arrangeret måneder før de kom til verden.
    Dine indbydelser er blevet rigtig fine. Herhjemme er vi også vilde med MiniMega, og nåede heldigvis at købe stort ind inden biksen lukkede.

    SvarSlet
  2. Hej Ida☺
    hyggeligt at i følger med☺
    jeg har også allerede fortrudt, at jeg kun har købt 1 pakke minimega, da det alt for hurtigt får ben og gå på!
    Tak for den grønne køredragt – den er ret så hygsom – vi overfører lige moneter til dig i dag!

    SvarSlet
  3. Hej,
    Jeg synes de er vildt flotte disse invitationer.
    Har du selv lavet kuverterne også? Hvordan? Fedt med den facon...
    Jeg skal til at lave invitationer og bordkort til barnedåb og fik god inspiration fra denne blog.
    TAK :-)
    Vh. Janni

    SvarSlet
  4. Hej Jannie:)
    Dejligt, at du blev inspireret!!! Der er et link til minimega blog DIY på konvolutterne i indlægget ovenfor:)
    De er ret nemme at folde - man skal bare lige igang og så kører det som smurt, når man har foldet et par stykker.
    God fornøjelse med barnedåbsplanlægningen:)

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare nogle flotte invitationer. Personligt og unikt og jeg er vild med vimplerne !
    KH
    Sara

    SvarSlet