mandag den 26. marts 2012

Uge 40 - forhåbentlig sidste uge og den (lidt for) søde ventetid:)





Ja, tiden skal jo bruges fornuftigt, så jeg kastede mig ud i at bage hindbærsnitter, efter at have set Det søde liv på DR ud fra denne opskrift. De smager fantastisk og er et hit hos manden:)




Min søde svigermors lækre, hjemmelavede syltetøj blev altså ikke mindre god af denne blanding og resten af dejen kunne lige prikkes ud til fine vaniljestjerner med glasur...




Foråret er nået til Amager og jeg har forkælet mig selv med smukke ranunkler i alskens farver, en lille fin vase fra Helbak med vimpler og én fra Liebe i mintgrøn. Geviret har jeg fundet i en genbrug i Jylland i sidste weekend, men lignende kan købes lige her hos frou frou. Mums! Jeg kan allerede lugte sommeren i min stue og glæder mig fjollet!!!






Efter at have besøgt vores nybagte forældre-venner, forelskede min kæreste Lasse sig i deres gyngestol, fordi den så så hyggelig ud, at sidde og rokke i med en lille bebs:) 

Det kunne jeg altså ikke stå for, så den store jagt gik ind på at finde en Illum Wikkelsøe gyngestol, som de to mænder' kan spendere tiden i sammen. Det lykkedes på dba og Lasse havde denne med hjem fra spillejob i Jylland i lørdags. Vi er ret begejstrede for, at den er i teak, hvilket vi ikke har set nogen i før. Glæder mig til at snuppe et billede med far og søn i stolen, men indtil videre står den pænt og venter på selskab. 







Anton-hund blev afleveret i weekenden hos min mor i Århus og det var overraskende nok faktisk lidt hårdt... Måske fordi at vi jo ikke ved, om jeg føder omkring på fredag (som er min termin) eller først om to-tre uger, og så er det jo længe at undvære en glad lille hårbold i lejligheden. 

Samtidig tror jeg også, at mine hormoner var i fuld vigør ved tanken om, at Lasse skulle spille i Jylland både fredag og lørdag, mens plukveerne rasede afsted - så var der altså pludselig langt hjem for ham, hvis jeg skulle trække i nødsnoren og sende den aftalte besked-tekst "BABY ALARM" under et spillejob...
Jo mere jeg tænkte over det - jo flere plukveer kom der, og jeg var helt svedt og lettet, da han kom hjem lørdag nat ved 02-tiden...  

Jeg sendte en tanke til lillemanden i maven om, at nu måtte han gerne komme ud, hvis han var klar, men lige siden har plukveerne været fuldstændig fraværende. Øv!!! 
Så nu er der stille før stormen endnu engang... Og jeg må trække tålmodighedens lange seler på og spænde hjelmen! 






1 kommentar:

  1. Åh Malotte hvor er det vildt, at han snart er her. Og vi bliver ved med at ringe forbi hinanden hele tiden men så er det jo skønt at kunne komme herind og følge lidt med:-) Det er nogle smukke billeder - specielt blomsterne er jeg helt forelsket i, forår, forår, forår! :-)

    Jeg håber, at vi kan fange hinanden senere i dag eller i morgen. Hvis altså ikke lillemanden beslutter sig for, at det er tid til at springe ud sammen med bladene på træer og buske :-)

    Kys

    SvarSlet